اندر احوالات مشکلات معیشتی مردم شهرستان بشاگرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
بازدید : 380
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اندر احوالات مشکلات معیشتی مردم شهرستان بشاگرد

بشاگرد که چند سالیست از بخش به شهرستان ارتقاء یافته نیازمنده به مدیرانی کاربلند، کارکشته، دلسوز، عدالت محور دارد.

 http://www.bashagardnews.ir/wp-content/uploads/2015/08/2013-06-27-759-346x256.jpg

به گزارش سرویس وبگردی بشاگرد نیوز وبلاگ ندای بشاگرد منتشر کرد؛ یک شهرستان نوپا و تازه تاسیس نیاز به تلاشهای فراوانی دارد تا بتواند مشکلات انبار شده را پشت سر بگذرد و روحیه شهری را به خود بگیرد که نیاز و همت مسئولین و مدیران را میطلبد.

اما متاسفانه مشاهده میشود که بشاگرد نه اینکه روحیه شهری به خود نمیگیرد بلکه مشکلات مردم دوچندان میشود. مشکلاتی از قبیل راه ارتباطی روستاها، بهداشت و درمان، مخابرات، برق، تبلیغات فرهنگی اجتماعی،و غیره

راه های ارتباطی روستاها

حدود ۸۵ درصد روستاهای بشاگرد راه ارتباطی مناسب ندارد و از جاده های خاکی و صعب العبور و ناهموار استفاده میشود

با توجه به نامناسب بودن وضعیت راه های مواصلاتی روستایی شهرستان انتظار میرود اقدامات قابل توجه و رضایت بخشی از سوی مسئولین امر انجام گیرد چرا که صرف نظر از این گونه خدمت و عدم توجه به زیرساخت های لازم باعث مهاجرت روستاییان به شهرها میشود.

هر ساله در بعضی از خبرها منتشر شده،  مشاهده میشود که مبالغی  اعتبار برای احداث و زیرساخت و آسفالت راهای روستایی بشاگرد تخصیص داده شده اما هیچ رنگ و بویی از آسقالت راه روستایی مشاهده نمی شود و این اعتبار چگونه و کجا هزینه میشود خدا میداند.

وضعیت نابسامان بهداشت و درمان

شهرستان بشاگرد با دارا بود ۴۰هزار نفر جمعیت یک پزشک متخصص ندارد وکمبودهای دیگری هم دارد که  با وجود این مشکلات، مردم ناچار هستند بیماران خود را به شهرهای همجوار یا مرکز استان و حتی استانهای دیگرد اعزام کنند که علاوه بر هزینه های سنگینی که مردم بی بضاعت باید متحمل شوند خطرات جانی هم در پی دارد.

وضعیت بهداشت و درمان در بشاگرد بسیاز ضعیف به نظر می آید،  و درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات میدهند. به عنوان مثال بیماری به یکی از درمانگاها برای تعویض چسپ پانسمان جراحی مراجعه میکند اما متاسفانه نه اینکه تعویض انجام نمیشود بلکه نه پزشکی و نه پرسنلی در آن درمانگاه وجود ندارد.

اختلال در خطوط مخابرات

توسعه فناوری تلفن همراه،  جزء لاینفک زندگی اجتماعی مردم است و این اختلالات همیشگی در این شبکه نارضایتی مردم را برانگیخته و مردم بشاگرد از سوء مدیریتی مخابرات که توانایی ایجاد یک شبکه امن تلفن همراه را ندارد ابراز نارضایتی میکنند.

اختلال در خطوط همراه  مشکل همیشگی مخابرات بشاگرد است و مدتهاست که مردم منطقه با این مشکل مواجه هستند، خصوصا خطوط همراه روستاهای درابسر بشاگرد. طی برسی های انجام شده مشخص شد که دهیاری ها و شوراهای روستایی برای رفع این مشکل وظایف و مکاتبات خود را انجام دادند اما متاسفانه بی توجهی و ناکارآمدی مسئولین مخابرات باعث شده که مردم همچنان با این مشکل مواجه باشند.

قطعی هر روزه و پی در پی برق روستاها

مردم روستاها میگویند برق ما مرتب هر روز بعد از ظهرها قطع میشود و دلیل آن هم بارندگی در منطقه اعلام میشود و با وجود این قطعی ها خسارات زیادی هم به لوازم برقی و هم مواد خوراکی ما وارد میشود. شهرستان بشاگرد در فصل تابستان شاهد بارندگی های پراکنده ای میباشد و به همین دلیل هر روز برق اکثر روستاها قطع میشود که در بعضی مواقع برای مردم مشکلات و کارشکنی هایی به وجود می آید که به نظر در این باره باید فکری اساسی تر کرد.

 عدم تبلیغات فرهنگی و اجتماعی

طبق شواهد تبلیغات فرهنگی اجتماعی در روستاهای بشاگرد بسیار ضعیف و کم به نظر میرسد. مردم روستاها که از وجود بعضی نشریات و و جلسات و دستگاهای تبلیغاتی محرومند، نیاز به بالا بردن سطع آگاهی در سطوح مختلف دارند اما مشاهده میشود که تبلیغات در روستاها قابل رضایت نیست و اگاهی آنها در بعضی موارد ضعیف است که ابتدا همت و تلاشت روحانیون مستقر را میطلبد و بعد مسئولین مربوطه دیگر.

تبلیغات دینی و مذهبی و غیره باید در روستاها به حدی انجام شود تا سطح آگاهی مردم خصوصا جوانان بالا برود در غیر این صورت خطرات و معضلات اجتماعی فراوانی برای آنها در پی دارد





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: عدم تبلیغات فرهنگی و اجتماعی،قطعی هر روزه و پی در پی برق روستاها،راه های ارتباطی روستاها ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 1638
بازدید کل : 125084
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com